Robert Szmarowski Robert Szmarowski
235
BLOG

Profanacja

Robert Szmarowski Robert Szmarowski Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Gdy za ochronę świętości biorą się oszołomy, albo nawiedzeni dyletanci, wtedy granica między wzniosłością a kiczem przestaje być dostrzegalna.
 
Gazeta Polska wyprodukowała nagranie. "Hymn Inki". Przedsięwzięciu patronuje słynny opój z Gdańska. Całość trwa minutę, a warstwę tekstową tworzy czterowiersz, nawiązujący do autentycznej wypowiedzi Inki: "Przekaż mojej babci, że zachowałam się jak trzeba". Czterowiersz brzmi następująco:
 
Z woli własnej
Z woli Nieba
Zachowałam się
Jak trzeba.
 
Ktoś się napracował...
 
Mam kilka własnych propozycji dla Gazety Polskiej.
 
1.
 
Uczcij dzisiaj
Pamięć Inki
Do koszuli
Przypnij spinki.
 
2.
 
W Niebie Inka
Cię zapyta
Czyś Gazetę
Polską czytał.
 
3.
 
W imię Inki
Wódkę chłódź
Wszystkim stawia
Sławoj Głódź.
 
4.
 
Cieszą wszystkie
Się dziewczynki
Chcą podobne
Być do Inki.
 
5.
 
Już się cieszysz
A nie smucisz
Gdy hymn Inki
Sobie nucisz.
 
Polecam się także na inne okazje.
 
Aktualizacja: Hymn Inki okzauje się dłuższy, ma także refren. Szerszy strzęp tekstu wskazuje jednak, że niewiele pomyliłem się w swojej ocenie:
 
 
Niestety pełna treść utworu nie jest dostępna w sieci.

Wysłuchaj Hymnu Inki:


 

Kontynuację bloga znajdziecie Państwo pod tym adresem: http://szmarowski.salon24.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura